yeryuzukitap.com

İslam Felsefesi Sözlüğü
Yazar: Recep Duran

Yayınevi: Hece Yayınları
ISBN
9786057547293
Sayfa Sayısı
512
Basım Tarihi
2019
Kapak Türü
Karton Kapak
Dili
Türkçe
Stok Miktarı: 4
%40 İNDİRİM
26,00 TL
15,60 TL
İslam Felsefesi Sözlüğü
İslam Felsefesi Sözlüğü
Hece Yayınları
15.60
Bu sözlükte dil olarak "mana-yı mefhum şudur" dendiğinde
anlaşılması istenen "anlam" anlamına olmak üzere anlam
önde tutulmuştur; veya en azından tutulmaya çalışılmıştır.
Anlam bir başka "entity"ye feda edilmemiştir. Aksi vakidir. Bu sözlüğün dili veya bu sözlükte kullanılan dil "tuz değirmeni"gibi çatır-çutur veya takır-tukur olmakla eleştirilebilir. Orta bir dil kullanılamadığı cümlelerin bazen uzun bazen kısa olduğusöylenebilir.

Hiç şüphesiz bir felsefe sözlüğü yazmaya kalkışmak o dilde
bulunan ve elan kullanılan sözcüklerın "already" sahip
olduğu anlam yüklerini değiştirmek değildir. Zaten yani asıl
anlamında "zaten" ile özsel anlamında buna imkân da yoktur.

Gelmiş geçmiş "türün en iyi örneği" filozof Aristoteles'in bile
felsefeye toplam olarak 27 kavram kattığı dikkate alınacak
olursa bir dili değiştirmenin "possibility"si kendiliğinden "ikna
edici" bir şekilde ayan-beyan ortaya çıkar görünür.
Sözlük hiçbir zaman tamam olmaz. Dolayısıyla rahatlıkla
diyebiliriz ki "abide" sözlükler varsa da "mükemmel" sözlük
yoktur..
  • Açıklama
    • Bu sözlükte dil olarak "mana-yı mefhum şudur" dendiğinde
      anlaşılması istenen "anlam" anlamına olmak üzere anlam
      önde tutulmuştur; veya en azından tutulmaya çalışılmıştır.
      Anlam bir başka "entity"ye feda edilmemiştir. Aksi vakidir. Bu sözlüğün dili veya bu sözlükte kullanılan dil "tuz değirmeni"gibi çatır-çutur veya takır-tukur olmakla eleştirilebilir. Orta bir dil kullanılamadığı cümlelerin bazen uzun bazen kısa olduğusöylenebilir.

      Hiç şüphesiz bir felsefe sözlüğü yazmaya kalkışmak o dilde
      bulunan ve elan kullanılan sözcüklerın "already" sahip
      olduğu anlam yüklerini değiştirmek değildir. Zaten yani asıl
      anlamında "zaten" ile özsel anlamında buna imkân da yoktur.

      Gelmiş geçmiş "türün en iyi örneği" filozof Aristoteles'in bile
      felsefeye toplam olarak 27 kavram kattığı dikkate alınacak
      olursa bir dili değiştirmenin "possibility"si kendiliğinden "ikna
      edici" bir şekilde ayan-beyan ortaya çıkar görünür.
      Sözlük hiçbir zaman tamam olmaz. Dolayısıyla rahatlıkla
      diyebiliriz ki "abide" sözlükler varsa da "mükemmel" sözlük
      yoktur..
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat