yeryuzukitap.com

Beyanu'l-Hak (3 Cilt) / Kur'an-ı Kerim'in Nüzul Sırasına Göre Tefsiri

Yayınevi: Fecr Yayınevi
ISBN
9789756004470
Sayfa Sayısı
2040
Basım Tarihi
2008
Kapak Türü
Ciltli
Dili
Türkçe
Stok Miktarı: 0
100,00 TL
Satışta değil
9789756004470
25836
Beyanu'l-Hak (3 Cilt) / Kur'an-ı Kerim'in Nüzul Sırasına Göre Tefsiri
Beyanu'l-Hak (3 Cilt) / Kur'an-ı Kerim'in Nüzul Sırasına Göre Tefsiri
Fecr Yayınevi
100.00
Neden Yeni Bir Tefsir?

Çünkü Türkiye'de yayimlanmis olan terceme veya telif meâl ve tefsirlerden; meâllerin maksut manayi Türkçeye yansitma ve açiklamadaki yetersizlikleri tefsirlerinse ihtiyaçtan fazla bilgilerle uzatilmis olmalari; dolayisiyla Kur'an'in bütün hâlinde ve tam olarak anlasilamama sorunu sürekli sikayet konusudur. Ayrica terceme ve telif meallerde surelerin siralanisi nüzul sirasina göre degildir. Ayetler çogunlukla baglamlarindan kopuk birbirinden müstakil hatta metninden koparilmis bir cüz olarak ele alindiklari için ayetler arasi siyak-sibak iliskisi ve mana bütünlükleri göz önünde bulundurulmamaktadir. Konular Kur'an bütünlügü içerisinde teker teker ele alinip islenilmemektedir. Yapilan açiklamalar genelde bir önceki ya da bir sonraki ayeti ya da ayetleri kapsamamaktadir. Çogu birbirinden kopya edilmis dolayisiyla anlayis ya da çeviri hatalari da müteselsil olarak devam etmektedir. Tefsirler ise mealler gibi hepsi de iyi niyetin ciddî bir gayretin ve sorumluluk bilincinin ürünleri olarak büyük emek mahsulü son derece önemli çalismalardir. Ancak çogunlukla her birisinin bes-on cilt civarinda olmasi ayetle ilgili-ilgisiz pek çok açiklamalari içermesi ve önemli konulari bütüncül açidan ele alip tatmin edici açiklamalar getirmemesi; daha da ilginci ayetlerin evrensel ve güncel niteliklerinin yeterince yansitilmamasi gibi nedenlerle okuyucuyu tatmin etmek bir yana usandirmakta ve Kur'an'i bastan sonuna kadar okuyup anlama sevkini ya azaltmakta ya da tamamen kirmaktadir..

Elinizdeki hem meal hem tefsir tarzinda kaleme alinmis olan su üç ciltlik eser ise otuz iki yili asan meslekî hayattan yirmi sekiz yillik akademik geçmisin kazandirdigi tefsir bilincinin/nosyonunun ve yaklasik alti yillik yogun ve araliksiz bir çalismanin ürünüdür. Son iki yili tekrar tekrar okunarak ayetlerdeki kelimeler arasi ve pasajlardaki tematik paragraflar arasi inceliklerin arastirilip en uygun bir dil ile Türkçeye yansitilma çabasiyla geçirilmistir. Incelendiginde bazi yönleriyle ülkemizde bazi yönleriyle de Islâm dünyasinda ilk oldugu görülecek olan bu çalismanin ayni zamanda tefsir ilminde bugüne dek derli toplu olarak kaleme alinmamis olan tefsir yöntemini (uygulamali metod bilgisini) de içermekte oldugu görülecektir. Tefsirimizin özelliklerini siralamadan önce tefsir ve te'vil anlayisimizi da burada belirtmekte yarar vardir. Çünkü biz insanlar kavramlarla anlasir ve düsünürüz. Dolayisiyla kavramlar iletisim ve düsünce hayatimizin vazgeçilmez yapi taslaridir. Saglikli bir iletisim ve düsünce de ancak içerikleri dogru ve tam olarak doldurulmus saglikli kavramlarla mümkündür. "Tefsir ve Te'vil'de Temel İlkeler"den söz edebilmek için öncelikle tefsir ve te'vil'den maksadimiz nedir ve bu iki kavramdan biz neyi anlamaktayiz; onlarin açikliga kavusturulmasi gerektigi kanaatindeyiz. Çünkü bilhassa günümüzde "Kur'an'in yorumu" veya "Kur'an'in falana göre yorumu" ya da "Kur'an'daki namaz emrinin alevî kültüründeki yorumu" seklinde içerigi farkli kesimlerce ve farkli olarak doldurulan bir yorum kavrami bazen tefsir bazen de te'vil yerine sikça kullanilmakta fakat yapilan yorumlar çogu zaman tefsiri de te'vili de yansitmamaktadir.

Tefsirin Özellikleri

1- Bu tefsirde Imam Gazalî'nin Tefsirde iktisat mertebesi Kur'an'in üç misline balig olan tefsirdir; bundan daha fazlasi hem ihtiyaç degildir hem de ömrü onunla geçirmeye değmez.. (Gazalî Ihya I/40) görüsü ilke edinilmis ve "Tefsir'de İktisat" yolu seçilmistir.

Kur'an üzerinde dura dura okunup özümsenerek anlasilsin ve yasansin diye yaklasik yirmi üç yilda pasajlar hâlinde bölüm bölüm indirilmistir. Amaci egitim ve ögretim yoluyla insanin degerini ve kalitesini yükseltip daha sonra "Âdil bir toplum" ve "İnsanlar için çikartilmis en iyi/en medeni bir toplum" şeklinde nitelendirilip örnek gösterilecek olan yeryüzünün gerçekten bagimsiz ve en medenî toplumunu vücuda getirmektir....
  • Açıklama
    • Neden Yeni Bir Tefsir?

      Çünkü Türkiye'de yayimlanmis olan terceme veya telif meâl ve tefsirlerden; meâllerin maksut manayi Türkçeye yansitma ve açiklamadaki yetersizlikleri tefsirlerinse ihtiyaçtan fazla bilgilerle uzatilmis olmalari; dolayisiyla Kur'an'in bütün hâlinde ve tam olarak anlasilamama sorunu sürekli sikayet konusudur. Ayrica terceme ve telif meallerde surelerin siralanisi nüzul sirasina göre degildir. Ayetler çogunlukla baglamlarindan kopuk birbirinden müstakil hatta metninden koparilmis bir cüz olarak ele alindiklari için ayetler arasi siyak-sibak iliskisi ve mana bütünlükleri göz önünde bulundurulmamaktadir. Konular Kur'an bütünlügü içerisinde teker teker ele alinip islenilmemektedir. Yapilan açiklamalar genelde bir önceki ya da bir sonraki ayeti ya da ayetleri kapsamamaktadir. Çogu birbirinden kopya edilmis dolayisiyla anlayis ya da çeviri hatalari da müteselsil olarak devam etmektedir. Tefsirler ise mealler gibi hepsi de iyi niyetin ciddî bir gayretin ve sorumluluk bilincinin ürünleri olarak büyük emek mahsulü son derece önemli çalismalardir. Ancak çogunlukla her birisinin bes-on cilt civarinda olmasi ayetle ilgili-ilgisiz pek çok açiklamalari içermesi ve önemli konulari bütüncül açidan ele alip tatmin edici açiklamalar getirmemesi; daha da ilginci ayetlerin evrensel ve güncel niteliklerinin yeterince yansitilmamasi gibi nedenlerle okuyucuyu tatmin etmek bir yana usandirmakta ve Kur'an'i bastan sonuna kadar okuyup anlama sevkini ya azaltmakta ya da tamamen kirmaktadir..

      Elinizdeki hem meal hem tefsir tarzinda kaleme alinmis olan su üç ciltlik eser ise otuz iki yili asan meslekî hayattan yirmi sekiz yillik akademik geçmisin kazandirdigi tefsir bilincinin/nosyonunun ve yaklasik alti yillik yogun ve araliksiz bir çalismanin ürünüdür. Son iki yili tekrar tekrar okunarak ayetlerdeki kelimeler arasi ve pasajlardaki tematik paragraflar arasi inceliklerin arastirilip en uygun bir dil ile Türkçeye yansitilma çabasiyla geçirilmistir. Incelendiginde bazi yönleriyle ülkemizde bazi yönleriyle de Islâm dünyasinda ilk oldugu görülecek olan bu çalismanin ayni zamanda tefsir ilminde bugüne dek derli toplu olarak kaleme alinmamis olan tefsir yöntemini (uygulamali metod bilgisini) de içermekte oldugu görülecektir. Tefsirimizin özelliklerini siralamadan önce tefsir ve te'vil anlayisimizi da burada belirtmekte yarar vardir. Çünkü biz insanlar kavramlarla anlasir ve düsünürüz. Dolayisiyla kavramlar iletisim ve düsünce hayatimizin vazgeçilmez yapi taslaridir. Saglikli bir iletisim ve düsünce de ancak içerikleri dogru ve tam olarak doldurulmus saglikli kavramlarla mümkündür. "Tefsir ve Te'vil'de Temel İlkeler"den söz edebilmek için öncelikle tefsir ve te'vil'den maksadimiz nedir ve bu iki kavramdan biz neyi anlamaktayiz; onlarin açikliga kavusturulmasi gerektigi kanaatindeyiz. Çünkü bilhassa günümüzde "Kur'an'in yorumu" veya "Kur'an'in falana göre yorumu" ya da "Kur'an'daki namaz emrinin alevî kültüründeki yorumu" seklinde içerigi farkli kesimlerce ve farkli olarak doldurulan bir yorum kavrami bazen tefsir bazen de te'vil yerine sikça kullanilmakta fakat yapilan yorumlar çogu zaman tefsiri de te'vili de yansitmamaktadir.

      Tefsirin Özellikleri

      1- Bu tefsirde Imam Gazalî'nin Tefsirde iktisat mertebesi Kur'an'in üç misline balig olan tefsirdir; bundan daha fazlasi hem ihtiyaç degildir hem de ömrü onunla geçirmeye değmez.. (Gazalî Ihya I/40) görüsü ilke edinilmis ve "Tefsir'de İktisat" yolu seçilmistir.

      Kur'an üzerinde dura dura okunup özümsenerek anlasilsin ve yasansin diye yaklasik yirmi üç yilda pasajlar hâlinde bölüm bölüm indirilmistir. Amaci egitim ve ögretim yoluyla insanin degerini ve kalitesini yükseltip daha sonra "Âdil bir toplum" ve "İnsanlar için çikartilmis en iyi/en medeni bir toplum" şeklinde nitelendirilip örnek gösterilecek olan yeryüzünün gerçekten bagimsiz ve en medenî toplumunu vücuda getirmektir....
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat